22 Ağustos 2012 Çarşamba

Başemal Soslu Mantar Sote ve Körili Pilav

Mantar Sote İçin Tık Tık (Bu sefer güveç kabında yapmadım ve içine tavuk koymadım.2 yemek kaşığı Şakşuka sosu Tık Tık kullanarak hazırladım. )


Pilavla pek fazla aram yok ,bugün canım farklı bir şeyler denemek istedi.Baharatlandırarak nasıl olur dedim ve denedim.Sonuç gayet lezzetliydi :)

Pilav için malzemeler:
2 su bardağı pirinç
yarım su barağı şehriye
yarım çay kaşığı köri
yarım çay kaşığı zencefil,zerdeçal ve öğütülmüş karabiber
biraz tuz
1 büyük diş sarımsak
2-3 yaprak defne yaprağı
2 kaşık tereyağı
biraz zeytinyağı

Yapılışı:

Pirinçler sıcak suyla 4-5 defa yıkanır ve süzdürülür.Pilav tenceresinde yağlar eritilir ve içine şehriyeler konulur ve hafif koyulaşıncaya kadar karıştırılır.Daha sonra pirinçler eklenir ve 2-3 dk karıştırılır. Bir kabın içine 4,5 su bardağı sıcak su konulur içine bütün baharatlar atılarak karıştırılır ve pilava dökülür içine ortadan ikiye bölünmüş sarımsak atılır ve defne yaprakları da konularak ağır ateşte 15-20 dk pişirilir.

Afiyet Olsun :)

Hiç yorum yok: