13 Mart 2011 Pazar

Mantar Kurabiye





















araç-gereç-hırdavat


2 yumurta
1 paket margarin ( 250 gr. kendinden geçmiş margarin)
1 su bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya
400 gr mısır nişastası
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 yemek kaşığı kadar kakao
yuvarlar bir cisim,şişe agzı vb( ben maden suyu şişesini seçtim ) :))
elek :D

Giriş: Öncelikle dışarda bırakılan kendinden geçmiş margarinimizi bir kaba alırız,bir güzel soyarız paketini :D ,utanmasın diye üzerine 2 yumurta kırarız ve 1 su pardağı pudra şekeri ,vanilyayı sonra mısır nişastası ve elekten geçirdiğimiz unu ve kabartma tozunu ilave ettikten sonra,bir bismillahla işe başlarız :D lütfen hijyen kurallarına dikkat edelim.
Gelişme: Güzelce hamurumuzu yoğuralım ,eli ağrımaya başlayanlar için ,hamurdan parça parça alıp yoğrabilirsiz ,ben böyle yapıyorum :D
Ceviz kadar parçalar koparıp, elinizde yuvarlayın..Daha önceden margarinlenmiş tepsimize özenle yerleştirip(ya da yağlı kağıt kullanabilirsiniz),Ve bir kaşık kakaomuzu küçük bir tabağa döküp, şişemizin başını kakaoya batırıp daha sonra yuvarladığımız kurabiyenin ortasına bastırdıktan sonra hepsini teker teker ,180 dereceye ayarladığımız fırınımıza koyup, bronzlaşmamasına dikkat ederek bekleyelim :D

sonuç: leziz,muhteşem,neden hep bu kadar güzel yapıyorum


motto: deneyin pişman olmayacaksınız :)) :D
saygılar :)

Hiç yorum yok: